zondag 13 juli 2008

Entropie


Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, en ditmaal is het tijd voor dat laatste natuurlijk. Gisteren afscheid genomen van Björn, Jonny, Dorothea en het oude gekke Deense vrouwtje. Ze zullen gemist worden.

Daarna ben ik voor de resterende dagen terug ingetrokken bij mijn backuphosts Lisa en Marie om even later naar een housewarmingparty te gaan en vervolgens te gaan "clubben" in Malmö. Alles is hier wel meer gefocust op kankerzat worden. Natuurlijk ben ik al gewend aan de langdurige conversaties over de cola in de hand vanuit mijn favoriete thuisland, maar hier is het echt wel blijkbaar verkeerd om niet te drinken. Budgetbeheer is hier blijkbaar niet aan de orde aan 6 euro voor een glas bier. Maar jullie held was hoffelijk in het aanvaarden van dit vloeibaar goud, maar kordaat in het apprecieren van nuchterheid en persoonlijk welzijn.

Citaat van de avond was toch wel Alfred die me, nadat ik probeerde een Zweedse conversatie te volgen, in zijn beste Borats wist te zeggen dat "This man is saying his penis does not work". Je doet ermee wat je wil.

Vandaag was een rustige dag. Een ware zondag per definitie. Koekjes op het gras in de zon, een boel mensen op bezoek. Het was weer fijn internationaal met de Belg, de Zweden, de Italiaan, de Duitser en een Amerikaan die het ondertussen beu is van vergeleken te worden van Earl uit My name is Earl.



Ondertussen liggen lunchpakket, busticket en hostelbevestiging klaar voor Stockholm, want morgen is het tijd voor afscheid deel twee, en de start van een nieuw hoofdstuk. Goedenavond en bedankt.

2 opmerkingen:

  1. Hij trekt er echt wel zwaar op!

    Anyway, je begint je globetrottermanieren al echt goed te kunnen é!

    U wordt niet gemist, maar het avontuur aan uw zijde wel! ;)

    BeantwoordenVerwijderen