zaterdag 5 juli 2008

Qwertz wtf

Wel, ondertussen ben ik al van Utrecht weg. Het was fijn, parkjes en terrasjes enzo. Ik hou het kort want internet cafe's met een QWERTZ bord sucken.


Ik ben gisteren voor 2,70 euro naar Hanover van Utrecht gegaan. Vroeg opgestaan in de ochtend begon ik te wandelen en installeerde ik me met de duim omhoog aan een busstation langs de grote baan. Toen pikte een aardige hollander me op die me wist te zeggen dat ik belachelijk slecht stond, dus die heeft me naar een beter plekje gebracht. Daarna ben ik opgepikt en gebracht naar Apeldoorn met Mauritz de verse veearts. Ik werd gedumpt aan een tankstation waar ik waarschijnlijk 50 mensen heb kapotgepest, maar ze waren ofwel truckers die geen miserie met de verzekering wouden, of ze moesten naar Deventer 2km verderop. Uiteindelijk pakte een man me mee tot aan Enschede. Hij trainde mensen die willen paardrijden overal in het land en was op zijn ronde. Hij heette Naud en zijn zoon maakt lasershows voor DJ Tiesto! Hoe zot is da? Anyway, hij dumpte me pal in het midden van de grote baan. Dus ik heb mooi de graskant van de autostrade verkend tot aan de eerste de beste oprit. Ondertussen werd ik beclaxoneerd van alle kanten, dat was ook tof.


Mijn laatste rit was met Kai de stereotiepe duitser, terwijl hij wat antiek moest vervoeren. We hebben ferm in de Stau gezeten (file) en dankzij massas staus op zijn normale route, reed hij om langs Hanover en belande ik er toch nog gezond. Nog een kleine treinrit van 2€70 en het was gefixt.

En voor morgen heb ik me loeihard in de miserie gewerkt, hopelijk helpen enkele couchsurfertjes me. Duim maar... Doei!

5 opmerkingen:

  1. Hey Dieter,
    Kreeg net het adres door van je maatje. Leuk dat je dit bijhoudt voor ons allemaal en ja we zullen je ook missen, snif snif...Amuseer je maar en geniet van dit leuke avontuur!We volgen je doen en laten op de voet.
    Grtjs Tante Mireille, Nonkel Jan en je kleine nichtje Rani xxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geraar Kastaar5 juli 2008 om 15:12

    Je moest dien ollander mo nie gepest en.
    Ne zoe joen tonne nie olverwege d'ottostrade deruut gewupt en ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meneer Verleye6 juli 2008 om 03:33

    ik ben al verbaasd dat je überhaupt aan 1 lift bent geraakt... hoedje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wouters Kevin (Collega van je pa)6 juli 2008 om 07:53

    Ey
    veel succes ip je komende rondtrekdinges.
    moest ik je binnen een maand of 5 terug tegenkomen in Oostende ofzo, ton goak je zeker e lifte geven wi.
    en kzetn je dan af vo je deure, ni in't midden van't stroate.

    groetjes Kevin (collega van je Pa)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ij, rommelmarkt op et westerkwartier zonder er lui door te cruisen met gwi is niet hetzelfde!

    verdomme.

    BeantwoordenVerwijderen