maandag 7 juli 2008

Zweedse boerebuiten

Wat doe je als je niet weet hoe je gaat geraken waar je moet zijn? Je gaat naar een foor die je normaal enkel in de filmtjes ziet, vergeet je zorgen en de volgende dag stap je op een kankerdure trein naar zo ver mogelijk. Het was een heerlijke treinrit van 8 uur richting Lund (Zweden) + de nodige vertragingen en onvoorziene overstappen. Gelukkig viel dat nog mee dankzij een boeiende conversatie via vertaalcomputertjes met een duits mens over Roman Polanski (ja, waarom toch) terwijl ik al hun keekjes op at, en ook het vinden van een amerikaan, een brit en een half hollands half noorse om de tijd mee te delen.

Nu ben ik fan geworden van de trein. Dus nu zit ik bij Björn en co in Eslöv, in het hol van fluithol, opt gemakken mijn blog te typen op deze computer:

Ik kan hier nog enkele dagen blijven, want het lokaal nieuws wil blijkbaar een reportage doen over Couchsurfing en hij heeft een gast nodig in de buurt. Mijn 10 minutes of fame komen er precies aan. Daarna denk ik van door te steken naar Stockholm. Dus nu wordt het enkele dagen piekeren over waar ik heen ga, waar ik slaap en hoe ik er geraak. Er zijn echt veel mogelijkheden.

Merci voor al jullie reacties, familie, vrienden en vreemdelingen gelijk. Het is altijd tof om online te komen na 2 dagen internetloos zijn en ze te kunnen lezen. Sorry als ik niet altijd terugzend via smsjes ook, dus bij deze: Matti, ik mis je ook :'(

10 opmerkingen:

  1. Davy Jupsebomme7 juli 2008 om 03:54

    Wow... nog geen week weg en je zit al in Zweden!! Misschien geraak je tegen 14 dagen toch nog in Slovenie :D

    Nog veel succes op je trip die blijkbaar enorm ferm is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gereur & Beubeut7 juli 2008 om 07:18

    Euweust in Zweudn?
    Ol veule scheune zweudsche preuntn meu wupneuzn gezeun?
    Gweu bereumd in Zweudn...
    Weunder zeun zoe feur op jeun :-)
    Amuzeurd je neug.

    Peu & Meu

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jep, jij bent een snelle bij zeg! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hete blonde zweedsen! Yes!

    En nuts, ik wou dat ik erbij was.
    Té zalige kermis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wieee kermis :)
    je ziet idd al verre gerakt, amai :) moe je ook nie weren e ;)

    btw, ik = firefly verslaafd :p

    thaaaaa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Dietertje!

    Nooit gedacht dat je al in Zweden zou zitten. We lezen je hier graag: zo kunnen we met de overgebeurs wat roddelen over je,hé.

    Veel groetjes

    Sofie en al die mannen hier

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Osje weul neu Deunemeurken geun, tonne meu je zeuker neu Alborg geun. Vreu scheune steud. 'k eun deu nog meu deu beut geweust meut de zeumeucht in meu jeunge jeurn.

    Veule greutn veun neunkel Jeun

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow, nice daj da berichtje toch get et! gwitjuuuh oedje goed eh, ik ween iedere avond:( maar dan troost ik me met het pluchen bloemetje dat ik gekregen heb voor mijn verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jooow tis matti eh, haha , jaja gwi, ik ween nog iedere avond hoor:'( maar ik troost mezelf dan met het pluchen bloemetje dat ik nog heb van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ah blijkbaar was dat eerste bericht toch doorgekomen en heb ik nu een bericht teveel met dezelfde informatie gestuurd!

    nuja ik kan het niet genoeg benadrukken

    succes nog met de tetten daar

    BeantwoordenVerwijderen