zondag 20 juli 2008

Week in Stockholm

Zondag, een perfecte dag om laat op te staan, wat te ontbijten, de kleertjes te wassen en wat te bloggen. Ik weet het, het gebeurt weinig de laatste tijd, maar ik denk dat het internet me haat.

Het was een gevariëerde week. Woensdag, na een relaxte middag op het gras met een hippiemuziek optredentje, gingen we met de metalbijbel in de hand buiten aan een Iron Maiden show picknicken. Nog nooit zoveel zweedse metalheads en hardrockers bij elkaar gezien. Hier zie je de zweedse bijbel samen met Christian, de meest niet-metal persoon ooit, denk ik, en tevens mijn eerste Stockholm makker die me een zetel aanbood
Donderdag was heel rustig. Ik moest een plan bedenken voor de komende weken, want ik wist aan geen kanten waar ik volgende week heen zou gaan. Dus ik heb lang geslapen, wat geinternet, ben naar het Tallink kantoor geweest. Dit alles heeft gezorgd voor één ding: Dieter zit vanaf morgen in Riga, te Letland.

De dag erop was een fijne stadswandeling door Södermalm samen met Karin, de meest Amerikaanse Zweed ooit. Zweedse ijskreems, parkjes, CS meeting, ik zou het een goeie dag noemen.
MAAR! Het coolste vanal was het slot van de dag. Toen ik met een pool en een Zweedse bordspelletjesnerd naar een soort underground nerdlair ging. Daar was het thema vooral bordspelletjes (Europese, want de Amerikaanse zijn blijkbaar voor pussies), Amiga en scifi/fantasy. Dus ik voelde me er toch deels thuis, maar de stereotiepen die ik daar zag had ik alleen nog maar in die World of Warcraft aflevering van South Park gezien. Hoe dan ook, vriendelijke mensen en zelfs een nieuwe serie leren kennen!
Gisteren was vooral rondhangen met mijn tweede host Pierre, die me uit de nood geholpen heeft met een slaapplaats de laatste paar dagen. Hier zie je hem totaal ongeïnteresseerd al bellend links, op een dakbarbecue met zijn lokale hardstylekompanen.
Toen doorgestoken naar een soort gratis bosparty aan een rotswand, een concept dat ik met plezier in Oostende zou introduceren. Honderden hippies dansend de hele middag lang, mooi weer, en rondhangen met 3 halfzatte fransmannen, het is iets anders. Hier zie je me met de Franse Tom Cruise, Top Gun stijl.
Oe, en nog iets wat mijn paps wel gaat interesseren, check wat aan het rood licht stond aan een bar waar we zaten:
Zot he? Ok, het alarm is afgegaan, even gaan kijken hoe het met mijn waste gesteld is.

4 opmerkingen:

  1. Riga, in all places!

    Willem van de Twi heeft daar zen erasmus gedaan, schijnt wat czech style te zijn: mooie vrouwtjes, goedkope pintjes... enkel wel beetje fris :)

    Gwi in the ex-ussr!

    Moest je nog inspiratie willen: Koningsbergen schijnt ook de moeite te zijn, maar dat heb ik al es gezegd denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo te zien doe je dat heel goed Dieter!

    btw, dien "big wheel" is niet veel soeps.... kweet er 1 staan in Oostende dat je vader zal doen kwijlen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gerard le canard28 juli 2008 om 11:01

    Ben net weer uit La Doesse France.
    En daar hebbekik staan kwijlen aan een gigantiese Ford Lariat Dually met een Ducati in z'n bak.
    Da's wat je noemt "have a cake and eat it too" :-)
    Kontent dat je't zo goed stelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn f150 is niks tegen dien bigwheeler :D

    BeantwoordenVerwijderen