woensdag 16 juli 2008

Poridge

En zo zit ik hier, in Stockholm. Christian is gaan werken en ik probeer een beetje een plan uit te dokteren voor de komende maand. Het is zelfs minder dan een maand! Al wat ik weet, is dat ik in Arhus moet zijn op 11 augustus, om daar dan met mijn mysterieuze vriendin snel een plan te bedenken en op het vliegtuig te springen 3 dagen later. En natuurlijk wil ik als trouwe punkrocker naar Propagandhi gaan kijken die hier overal rond mijn oren speelt. 2 mogelijkheden in Finland en 1 in Denemarken. Dus dat moet lukken he.

Sorry, vandaag geen foto's. Ik zit hier op een vreemd systeem van linux en windows met teveel toetsenborden, en ik heb de USB poort nog niet gevonden voor mijn kaartje.

Toch nog even een korte beschrijving van de laatste paar dagen! Kwestie dat jullie ook mee zijn he. Eergisteren zat ik 9,5 uur op de bus en daarna naar de goedkoopste herberg die ik kon vinden. Voor een keer was er niemand in de kamer die snurkte! Dat was wel een fijne verrassing, normaal is er altijd 1. De dag erop heb ik eigenlijk gewoon de hele dag rondgedoold in Stockholm city. Ik zei tegen mezelf: ik ga eens een cd- of gitaarwinklel zoeken... zonder succes. Het krioelt hier van de kledingszaken en juweliers. Ik bedoel, wat de hel? Hoeveel kleerwinkels heb je eigenlijk nodig zeg?

Daarna heb ik afgesproken met Christian, een brave twintiger wiens kot constant ter beschikking staat van couchsurfers. Ik heb een deftige maaltijd gekregen en een deftig bed, en vanmorgen ontbeten met iets dat poridge heet, ik weet niet of ik het juist spel. Maar het is supergoedkope gekookte haver met jam erbij. Het uitzicht valt het best te beschrijven met de kwak brij die ze altijd serveren in tekenfilmlunchzalen, maar de smaak zelf was best ok.

Ok ok, en nu ga ik verder nadenken en dan is het op naar Stockholm centrum om met 2 vreemdelingen rond te hossen.

3 opmerkingen:

  1. klinkt echt spannend daar :)
    ik duim voor meer niet-snurkers :)
    groeeeet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van havermoutpap wordt je kloek. Nu nog een lepel levertraan er achter...
    Dat gesnurk is erg maar als ze ook nog eens gans de nacht liggen te ruften. Stel je voor dat je niet kan slapen door dat gesnurk en dan nog eens moet genieten van de heerlijke geur van aroma :-)
    Inniewei. Ik zal een tijdje incommunicado zijn aangezien ik ook vertrek. Het zal wel niet zo avontuurlijk zijn - oftewaar ik een ravijn in duikel met mijn brommer - maar ik hoop mij toch te amuzeren. 't Zal wat moeilijk zijn tijdens de rit zonder het licht van mijn leven bij mij.:-(
    Desalniettemin zijn mijn gedachten zoals steeds bij mijn twee favoriete menschpersonen op dees wereldbol en laat gij daar nu één van zijn.
    Nog veel lol, zetelsurf en reisgenot toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gwiitje! ik zit ook niet meer in belgie, op dit moment in utah de billy bobs en hun pickups, gisteren heb ik hier een bronco buster brownie gegeten, das een brownie, een grote schep vanille ijs, nog een brownie, chocolate fudge erover, whipped cream erover en a cherry on top, ik ben hier werkelijk in de hemel. Gisteren en eergisteren zaten we in vegas, zot hoe geld daar blijkbaar geen waarde meer heeft en één hotel eigenlijk uit 10 gebouwen bestaat die letterlijk evenveel ruimte innemen als het centrum van oostende (fotos toon ik wel eens)

    BeantwoordenVerwijderen