donderdag 31 juli 2008

Lui

De laatste dagen heb ik doelloos rondgeslenterd in Helsinki. Ik verblijf in Otaniemi, een 20 minuutjes met de bus van Helsinki. Op een middag heb ik het proberen te wandelen, maar de wegen zijn hier zodanig kraafs dat ik, toen ik besloot toch maar de bus te nemen, plots besefte dat ik de verkeerde kant aan't uitgaan was. Ik versta me er nog altijd niet aan.

Het was toch wel een educatieve paar dagen! Ik heb een Indier ontmoet die voor Nokia werkt, en die me alles heeft uitgelegd over een soort instant videoblog via de camera in je gsm. Ik heb ontdekt dat er achter frisbee een hele pro frisbee wereld bestaat en heb zo een initiatie in deftig frisbeeen gekregen van een Australier. Ik heb Finse chocola genaamd Fazer ontdekt, maar den onzen is beter. Ik heb gelezen dat er een derde SG1 film gepland is en dat de derde serie groen licht heeft gekregen, wat me hoop geeft in het menselijk ras.

Ow! En ze hebben hier een gigantische muziekwinkel! Blij dat ik was. Anderhalf uur heb ik gitaren "getest". Over gitaren gesproken, gisteren ben ik naar niemand minder dan Propagandhi gaan kijken. Anders was ik naar Helsinki gekomen voor niks zeg.

Voor de kenners, amai, twas strak, goed geluid, ik was content. Er direct ingevlogen met die jugend marschiert, gevolgd door zowat alle nummers die ik wou horen, oudjes en nieuwtjes die doen denken aan een nieuwe cd misschien?

Enfin, nu dat achter de rug is besef ik dat ik totaal geen idee heb wat ik vanaf morgen doe. Vanacht zit ik op de ferry naar Stockholm, maar daar ga ik niet blijven hangen. Misschien ga ik naar de vrijdagmeeting en neem ik daarna de nachtbus richting weet-ik-veel. Op 12 augustus dien ik in Arhus te belanden om zo met mijn partner in crime zuidoost-europa (of hoe je dat ook noemt) te verkennen. Voordien wou ik graag nog Goteborg en Kopenhagen doen op't gemak, maar slaapplaats vinden en vervoer regelen is soms zoooo vermoeiend. Maar 't komt wel op z'n pootjes! Op naar de partyferry, want ferry + goedkoop belastingsloos bier = veel zatte Finnen, heb ik van horen zeggen.

3 opmerkingen:

  1. Geraard de vijfvingerige luiaard31 juli 2008 om 01:54

    Iersi doarsi, den Gwieter een keer in zen normale doen: LUI :-)
    Een derde serie van SG... God bestaat. Wij (en onze nakomelingen) zullen hier nog wreed van genieten.
    Da van die chocola wist ik al. Een Fin heeft me ooit ook eens proberen te overtuigen dat de hunne de beste was. Dikke vet nie. Den onzen roelt mega.
    Lukte het nog om te pielen?
    Ben wreed kontent dat je toch nog dat concert kon meepikken.
    Nog een goeie trip verder.
    Spijtig dat je Finland niet verder kan verkennen. Het is echt heeeel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt ferm en gigantisch jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eeyy , massas ferm daj toch propagandhi gezien et! Nog voor dat ik et gezien eb godverrrr!
    alier ook wat theater aan zee optredentjes enzo, en dinsdag is het dan ook zover: propaG, aeght!
    gwi, nog veel plezier en such, nog veel luiheidsgenot!

    BeantwoordenVerwijderen