donderdag 24 juli 2008

Ā in plaats van å

De laatste avond in Stockholm, al wandelend naar huis. Het voelde daar om 2u 's nachts alsof het al 5u was, want de lucht begon al klaar te worden. Het was een fijne week en een fijn weekend. De dag erop was het vroeg opstaan geblazen, tijd voor mijn eerste vliegrit ooit, in deze rammelbak van airBaltic:

Het was dus weer tijd voor mijn ondertussen traditioneel ritueel als ik in een nieuwe plek aankom. Dus ik kom aan, regel afspraken met mijn aanbieder der bedden, en zorg dat ik terplekke beland. Vervolgens was het bezighouden in de avond, ditmaal met wat uitgaan met o.a. 3 Belgen die hun laatste avond in Riga spendeerden. Het deed echt deugd om even vijgplat Oostends te praten tegen de Kortrijkenaar van de hoop.

De dag erop was het tijd voor deel 2 van het ritueel, namelijk een hele middag doelloos rondwandelen in het centrum, zielig en alleen. Het is een goeie manier om het stadsplan te leren kennen. 's Avonds was het CS meeting in een bar genaamd Leningrad. Het was niet alleen nostalgisch voor de lokale bevolking (de inrichting was namelijk volgens communistiche stijl), maar ook voor ik, want de helft van de gedraaide muziek kende ik van papatje zijn coverband geschiedenis.

En zo werd het gisteren, toen ik samen met Nuno de sympathieke Portugees naar Jurmala ben geweest, een soort strandstadje. Het strand had veel weg van Oostende, behalve dat wij in plaats van bomen eerder restaurants en lelijke appartementsgebouwen hebben.

En zo wandelde ik gisteren naar de rendez-vous plek met host nummer 2. Terwijl ik naar de Toasters aan't luisteren was dacht ik terug aan de goeie ouwe tijd in November, toen we voor een Toasters show in London waren en Couchsurfing ontdekten. Want zonder CS zou ik me al lang doorverveeld hebben en zou mijn geld op zijn, heheh. Hierbij een mooi voorbeeld van de zetel waar ik tegenwoordig in maf:

Hou jullie sterk en tot de volgende he!

3 opmerkingen:

  1. jewww,

    hope all is good in Swedish town! If you pass Gävle by accident, say hi! or better: hejhej och hejda!

    hèhè,

    Greetingz from Sowfie

    Je verhaaltjes en foto's zien er alleszins al veelbelovend uit!

    ps: Zweden = total drunkasses!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Dieter

    Niet echt roddels uit de stroate... behalve dat die roare menschen van ierover niet thuis zijn als wij met hen willen BBQ'en : Da's geen werk,hé, vind je ook niet?
    Even mooi weer (gehad) hier, dus.
    Ik kan me wel inbeelden dat het alsan leuk is op een ander de schone oostendsche taal te gebruiken.

    Nog veel plezier ginder
    en groetjes

    sofie gebeur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dieter, ik dacht zo : als we niet willen dat dat ventje denkt dat we zijn dolle fratsen niet als trouwe kijkertjes volgen, moeten we dat toch even laten weten hé. Dus bij deze: we genieten regelmatig van je reisverhalen met een pak bewondering, veel plezier, een portie gezonde jaloezie en een klein beetje trots. Niet iedereen hier kan immers zeggen dat ze nog je pamper ververste hé.
    Veel plezier verder en vele groetjes van ons allemaal vanuit ons zonnige stekje aan de Oostendse kust. Je onthaalmoedertje

    BeantwoordenVerwijderen